Livet är kort.


Date: 2011-10-05 / Time: 20:10:00
Kategori: När huvudet blir fullt av tankar. / 0 Kommentarer


Funderar & funderar...
Beslut kan vara tuffa att ta speciellt när det gäller stora grejer i livet eller beslut man vet kommer få konsekvenser man måste ju våga och som alla säger man måste våga chansa för att vinna men ibland känns besluten så stora att man blir rädd att fatta ett beslut, man blir rädd för att välja fel väg. Jag står vid ett sånt vägskäl i livet där det är dags att välja vilken väg man ska gå. Jag vet vilken väg jag vill gå men jag hänger upp mig på vilken väg som är rätt. Känns lite som att hjärtat går åt ett håll medans hjärnan går åt andra hållet, borde man? vågar man? ska man? osv listan kan göras lång."Livet är kort". Jotack, den har jag också kört på ett antal gånger och visst är det sant. Visst kan man dö precis när som helst, visst kan chanser försvinna framför näsan på en. Visst ska man fånga dagen och allt det där. Men samtidigt får vi leva i konsekvenserna av besluten vi tar idag, i resten av våra liv. Allt vi säger och allt vi gör. Jag har ingen lust att böta i resten av mitt liv för något dumt tillfälligt misstag.

Livet är kort. Men samtidigt är det lite för långt för att dra på sig en hel garderob av konsekvenser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej! Emma 25 årig Skånetös som numera är bosatt i Småland. Bloggar om min vardag, kärleken till vänner och familj, saknaden efter min älskade mamma, musiken jag älskar, festerna jag går på, sakerna jag inte kan leva utan och min kärlek till fotbollslaget Djurgården. Jag uppdaterar så ofta jag känner för det vissa dagar ofta andra mer sällan. Anyway I hope you like it. Och bild har jag bifogat.

RSS 2.0